Coops reklamfilm – streckkod och äpplen

Coops reklamfilm – video streckkod och äpplen

En viral reklam från Coop med igenkänningsfaktor

Coops reklamfilm – med mannen som vänder streckkoden rätt och klagar på äpplen är en viral reklamfilm från Coop Sverige som handlar om Coops erbjudande för vecka 42, men det alla pratar om är den hysteriske mannen som i Coops reklamfilm inte kan låta bli att vända rätt en persons varor så streckkoden kommer rätt – och klagar på att hon blandat äpplen i påsen.


Att en reklamfilm blir en viral video är inget ovanligt, men det gäller verkligen att vara fyndig och till exempel använda igenkänningsfaktorer som Coop gör i sin nya reklamfilm. Alla har ju någon gång handlat och många funderar nog på det där med streckkoden på bandet och stör sig på andras beteende i butiken. I Coops reklam för vecka 42 får vi inte bara se en viral reklamfilm utan även ett par erbjudande som sig bör.

Coops reklamfilm som handlar om streckkoder och äpplen är nu en viral reklam. En video med snart 50 000 visningar på YouTube.